Jak opracować strategię pozycjonowania strony internetowej?
W marketingu internetowym niezwykle istotne jest, by działać w sposób przemyślany. W sieci panuje olbrzymia konkurencja, więc wyłącznie rozsądnie prowadzona promocja może przynieść oczekiwany rezultat. Koncepcja jest bardzo ważna. Jak opracować strategię pozycjonowania witryny? Czym się kierować? Sprawdź!
Audyt strony - nie wolno podejmować decyzji w ciemno
Błędem jest tworzenie planu na podstawie wyłącznie dotychczasowych doświadczeń specjalisty. Pozycjonowanie stron internetowych musi opierać się na szczegółowych wytycznych, które dostosowane są do wykorzystywanych technik i aktualnych trendów panujących w sieci.
Pracę właściwą powinien poprzedzać audyt strony, czyli analiza witryny pod kątem technicznym. Dostarcza ona takich informacji jak błędy w kodzie, brak znaczników html itp. Dzięki zebranemu materiałowi można przygotować efektywną strategię optymalizacyjną, która pomoże osiągnąć TOP 10 w Google.
Content jest ważny
Istotne są treści, które firma kieruje do swoich potencjalnych klientów. Stanowią one ważny aspekt oceniany przez algorytmy, a także są głównym narzędziem perswazji, pomagającym przekonać odbiorcę do dokonania zakupu. Dlatego content musi być przygotowany profesjonalnie. Chodzi zarówno o merytoryczną warstwę oraz poprawność gramatyczną, jak i formatowanie według zasad SEO, które ułatwia proces pozycjonowania strony.
Zanim przystąpi się do walki o szczyt wyszukiwarki, należy opracować koncepcję komunikacji z kontrahentem, przygotować ciekawą tematykę artykułów, dobrać frazy kluczowe. Copywriting ma olbrzymie znacznie i należy znaleźć na niego miejsce w tworzonej strategii.
Dobrze zaplanuj działania off-site
Niestety audyt strony i przygotowany na jego podstawie plan naprawczy oraz nowe treści zgodne z SEO to za mało. Bardzo ważną rolę odgrywa link building, czyli pozyskiwanie linków z serwisów zewnętrznych. Dokonuje się tego przez publikowanie właściwie zbudowanych artykułów zawierających wyselekcjonowane frazy kluczowe. W tym celu trzeba dysponować potężnym zapleczem, czyli przestrzenią w sieci, w której można zamieścić treści.
Im bardziej wartościowy portal, tym większa liczba punktów przyznanych przez algorytm. Dlatego planując pozycjonowanie strony i tworząc content, należy rozsądnie dobrać witryny, które posłużą do zdobywania odnośników.
Przemyślane działanie wymaga wiedzy
Żeby opracować plan skutecznego działania, niezbędna jest wiedza i doświadczenie. Jedynie doskonałe rozumienie trendów panujących w internecie pozwoli zbudować idealną strategię dla konkretnej firmy. Co więcej, wszystkie wykonywane kroki należy analizować pod kątem efektywności i na bieżąco reagować na pierwsze niepowodzenia.